måndag 1 juli 2019

Halvårsrapport 2019

Sammanfattning första halvåret

6 månader på året har gått och portföljen har tickat på bra. Har i skrivande stund endast 2 aktieportföljer, min egna Gubbportfölj samt Barnportföljen. Eller det är inte helt sant, äger Nordea i en enskild kapitalförsäkring pga utländska källskatten men har avyttrat samtliga utländska aktier från min egna kapitalförsäkring.


Tittar jag tillbaka på portföljen vid årsskiftet och jämfört med idag har det skett en del förändringar. Som jag nämnt har jag avyttrat samtliga utländska aktier förutom i Barnportföljen pga mer fokus kring Gubbportföljen. Gubbportföljen, där 50% av portföljvärdet ligger i Investor, Holmen, Industrivärden, Resurs, Castellum och Axfood. De två sistnämnda har gått starkt och lyckats behålla en top6 i portföljen utan att jag egentligen fyllt på innehaven iår medans de övriga är bolag jag köpt en hel del i under året. 

Förutom nämnda bolag har jag ökat upp rejält (i mina mått) i Svolder, Nibe, Dometic, Kindred och Sobi samtidigt som jag minskat i Kinnevik samt sålt Hemfosa, Attendo och MTG efter uppdelningen. 

Jag har även välkommnat nya bolag till portföljen i form av Softtronic, Nederman, Cellavision, Vitrolife, Balder, Hufvudstaden, Hexagon och Biogaia. Vissa av bolagen är högt värderade och har senaste åren gått flera hundra % och här är man kanske ute och cyklar men definitivt spännande bolag och bransch, tänker framförallt på läkemedelsbolagen. 

Dessa nya bolag utgör såklart en mindre del av portföljen. 

I Barnportföljen är det mindre förändringar, Volati har fått lämna portföljen och nya bolag är Nordea, Swedbank och Nike. 

Hur har det gått då? 


Gubbportföljen är upp 17.42%





















Barnportföljen är upp 28.19%


Totalt iår för alla portföljer (inklusive fondportföljen) är +18.37% jämfört med SIX30RX som är +19.03%








Totalt sparande på Avanza den 1/6-2019:  305 524 kr 









Portföljerna är även uppdaterade på respektive sida.


8 kommentarer:

  1. Hej!

    Är du intresserad av att din blogg syns i flödet på bloggfeed.se och finansfeed.se? Det är naturligtvis helt gratis!

    Låter det intressant så får du gärna kontakta oss på kontakt@bloggfeed.se så kan vi ta det vidare därifrån!

    Med vänliga hälsningar
    Teamet bakom Bloggfeed

    SvaraRadera
  2. Hyvää päivää ystäviä, nimeni on Antonio Laura Lund-Ruotsista, olen lääkäri ammatin mukaan, 45-vuotias. Lukekaa ystävällisesti todellisen elämäni todistukseni siitä, kuinka palautin takaisin rakkauden ja luottamuksen avioliittooni, minulla on hyviä aikomuksia siitä, että nämä tiedot auttavat tätä lukevaa henkilöä parantamaan sydäntä ja palauttamaan kadonneen rakkaussuhteen 2 päivän kuluessa. Stoy voi olla samanlainen, olin naimisissa Antonio kanssa neljä vuotta, viime kuussa hän hajosi kanssani, tein kaiken saadakseni hänet rakastamaan minua, mutta kaikki mitä tein oli turhaan, halusin häntä takaisin niin paljon, koska meillä oli kaksi pientä lasta yhdessä ja rakastan häntä niin paljon, etten voi elää ilman häntä, kysyin häneltä kaiken, tein lupauksia, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani kollegalleni työssä, hän on hyvä ystäväni ja hän kehotti minua ottamaan mieluummin yhteyttä rakkauden oikeinkirjoittajaan, joka voisi auttaa minua rakkauden palauttamisessa, mutta olen sellainen henkilö, joka ei koskaan ajatellut, että rakkauden loitsun osuus oli olemassa tai voi toimia, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, lähetin sähköpostia minulle oikeinkirjoituskanavan yhteystiedot, jotka hän antoi minulle ja harvoille kunnille, kun sain vastauksen. Dr.Oduduwa kertoi minulle, että hän voi auttaa minua palauttamaan mieheni, se oli Ei hätää siitä, että kaikki menee hyvin ennen kolme työpäivää, seurain huolellisesti kaikkia hänen ohjeita siitä, mitä minun tulee tehdä kotona keskiyön rakkausloitsun rukouksen aikana. Oduduwa käynnisti rakkauden oikeinkirjoituksen osan ilmaan ja yllättäen toisena päivänä se oli noin klo 6.00. Aviomieheni rakkauspartneri soitti minulle matkapuhelimella, olin niin yllättynyt, koska aviomieheni on kieltäytynyt soittamasta minulle tai lähettämästä minulle tekstejä viimeisen kolmen viikon ajan, yhtäkkiä hän soitti pyytääkseni anteeksi ja sanoi, että hän palaa kotiin käymään luokseni ja lapseni pian. Siitä päivästä lähtien, kun hän soitti minulle, hänellä on ollut soittoääni ja tekstiviestejä minulle joka päivä, tänään hän soitti, että vastasin puheluun ja hän sanoi taas, että hän on niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun antaa anteeksi ja palata hänelle. rakkauden kumppanina, että hän rakastaa minua niin paljon. Olen niin onnellinen, ja vasta tänään aloimme elää onnellisina yhdessä perheenä. syvällinen kiitollisuuteni menee Dr.Oduduwalle hänen lahjallisista voimistaan ​​palauttaa rikkoutunut avioliitto ja palauttaa entinen rakkauskumppani 2 päivän kuluessa rakkauden oikeinkirjoitusrukoukseen, joka toimii. Suosittelen häntä vilpittömästi kaikille, jotka etsivät kiireellistä rakkauden palauttamista (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera
  3. Att hjälpa är det enda sättet att dela din eviga kärlek i världen för att vara nära Gud och det är det som är viktigt. Varje person som behöver ekonomisk hjälp har en logisk anledning. För att göra detta, vi gör erbjudanden om lån, snabba och garanterade lån tillgängliga för alla människor med möjlighet att återbetala den. Räntan är 3% med mycket enkla termer som hjälper dig att starta ditt eget företag. Våra överföringar är försäkrade av banken för säkerheten av transaktioner. Kontakta oss för mer information.

    Epost: georges.matvinc@gmail.com
    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera
  4. min ex man återvänder hem till mig efter att ha läst en liknande historia kommentar online blogg hur man återställer trasiga kärleksförhållanden.
    Jag visste aldrig kärlek stavning del för att återvända ex kärlekspartner tillbaka förrän för några dagar sedan min ex kom hem hem ber om ursäkt till mig.
    Slutligen hittade jag en omedelbar lösning för att förena tillbaka till ex kärlekspartner. det fungerar för mig .. Jag är säker på att det kommer att fungera för dig också om du provar idag ...
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
    han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
    * Love Spells Win-Back Ex-älskare
    * Magi för framgång och marknadsföring
    * lycklig charm - BUSINESS STAR
    * avdelningar - SKYDDSHAK
    * förbannelse upplösning
    * andlig rening
    * fertilitetsmagi - FRUKT AV KVINNOR att få ditt eget barn
    * dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV
    Internet hjälper verkligen mycket med att ge snabb information och brådskande lösning på livsproblem.
    whatsap nummer bara: +792680119659

    SvaraRadera
  5. Min berättelse är förmodligen typisk. Min man föll i en affär med en annan kvinna på jobbet och lämnade mig. Jag fick äktenskapsprogrammet casting-program av en andlig far, mentor och healer som heter Oduduwa. 2 dagar efter Lunch of Stave för mina räkning för att få tillbaka min man hem till mig, det var en överraskning att jag inte ens kan förklara hur det hela händer, det fungerar som löfte från BABa.
    Min make var väldigt hård till en början, men min man Anderson kom tillbaka hem för att be om ursäkt och be om min förlåtelse, idag är vi lyckligare än någonsin.
     Jag kunde inte ha gjort det utan hjälp av Baba Oduduwa. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan, så sa han att vi var klara. Efter lunch av Love spell, ringde min man mig på mobiltelefon och han återvänder hemma en dag efter.
    Jag är tacksam för denna andliga äktenskapshealer som hjälpte mig. Jag rekommenderar honom för alla som har äktenskap eller förhållandekris idag, snabbt konsultera denna spirituella spellaggare för att återvända ex love.
    här är hans personliga e-postadress: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com) WhatsApp endast: +79268011965

    Fountainville, PA

    SvaraRadera
  6. Hej! 

    Vi vill tipsa om vår tjänst Blogghubb, där vi hjälper bloggare att synas. I vårt bloggflöde sammanställer vi nya blogginlägg från massvis av olika bloggare (med en kort inledning + en länk till bloggaren). Tjänsten är helt gratis, och kommer alltid att vara det.

    Om du vill att din blogg ska synas i flödet kan du följa instruktionerna här (väldigt enkel process): https://blogghubb.se/ansok 

    Med vänliga hälsningar
    Grundarna av Blogghubb

    SvaraRadera
  7. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK.....

    SvaraRadera
  8. behöver du ett lån? Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Hej Hur mår du idag?? Behöver du ett brådskande lån nu inom de närmaste 6 - 12timmarna nu utan stress eller fördröjning REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag ger vi ut lån på 2% ränta maila oss nu för dina brådskande lån
    Maila oss vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp:
    Maila oss remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig
    REMY.INC

    SvaraRadera