lördag 25 februari 2017

Buffertkontot kom till användning idag

Många av investerarna jag följer trycker på hur viktigt det är med ett buffertsparande ifall något händer, vi har ett typ av buffertkonto som vi lägger över mellan 1000-2000kr varje månad, detta konto används idag till kostnader som inte ingår i våra vanliga månadsutgifter, så när det kommer en utgift vi inte är beredda på eller som är inräknad ska den inte påverka vårt månadssparande (hur våra inkomster, sparande och utgifter ser ut kommer i ett annat inlägg).


Idag fick vi använda buffertkontot. Dottern fyller 1 år om mindre än en månad och det är dags för henne att byta från babyskydd till en lite större bilbarnstol, vi har tittat runt lite på nätet och hittat bilbarnstolar allt från 1000-6000kr men eftersom vi inte vet hur hon sitter i dom olika och eftersom vi vill att hon ska sitta säkert istället för billigt så åkte vi idag till BabyA och slog till, det blev en maxi cosi för runt 3000kr fast med 20% rabatt! Så vi är riktigt nöjda både säkerhet och prismässigt.


Imorgon kommer en veckorapport,  likt många av mina bloggkollegors,  och jag ska försöka hålla mig till ett sådant inlägg varje söndag framöver, annars får ni skälla på mig. 

2 kommentarer:

  1. Bra att få praktiska exempel på hur viktigt det är med ett buffertkonto :)

    Länkade till det här inlägget i mitt veckobrev

    SvaraRadera
  2. Eller hur!

    Såg det, tack för omnämnandet!

    SvaraRadera