söndag 8 oktober 2017

Besökte H&M - fick nog och lämnade butiken.



Hej! 

Här hemma är det verkligen fullt upp då vi är mitt i en badrumsrenovering och eftersom man knappt hinner med saker på vardagarna så har de senaste helgerna haft ett intensivt schema, så även gårdagen.

Igår svängde jag förbi Skärholmen Centrum och skulle snabbt in och köpa ett par byxor till mig och vantar och en jacka till dottern.

Kollegan Kronantillmiljonen har, när han tagit sin portmonnä och krossat spargrisen och rest upp till Stockholm besökt Skärholmen Centrum ett par gånger. 

Jag ser ganska snabbt när jag kommer in i köpcentrumet ganska många H&M påsar i ett annars ganska folktomt köpcentrum och blir väldigt förväntansfull av vad jag kommer möta i butiken.

Min enda uppgift på H&M är att köpa ett par vantar och en jacka till dottern och sedan snabbt gå vidare till nästa butik för mitt egna köp. 

Efter 4-5 minuter inne i H&M-butiken så fick jag nog och gick prompt mot närmsta utgång - tomhänt.

Det var för mycket folk, för högljutt och för långa köer.

Stressad som jag redan var så klarade jag inte av att va kvar.

Jämför man min upplevelse med KTMs från maj är det väldigt stor skillnad då det inte var särskilt mycket folk i övriga butiker under min snabba visit i Skärholmen.

Jag kanske kom mitt i H&M ruschen? Alla i köpcentrumet hade kanske gått och ätit tidig middag på McDonalds eller i Resturang-delen?

Tyvärr resulterade det i att jag var tvungen att synda, jag gick in på Kappahl och köpte vantarna, det tog mig ca en minut eftersom det var max 10 personer som handlade men ingen som kommit till kassan. 



Jag äger aktier i H&M - 7,8% av Gubbportföljen och 12,1% av Dotterns portfölj.


5 kommentarer:

  1. Fantastiskt kul att läsa sådana fältanalyser och det ger en väldigt personlig touch på det hela :) Tack så mycket för omnämnandet.

    Om jag inte misstar mig så var butiken flyttad från när vi var där för något år sedan? När vi besöker Stockholm, vilket inte händer så ofta, brukar vi bo på ett hotell i Skärholmen.

    Tråkigt när det brister i lokal regi och att inte nog personal finns på plats i kassor. Tycker oftast kassorna är väldigt effektiva, men det gäller ju inte alltid.

    Det jag reagerar över när jag kommer in i det där köpcentrat är att New Yorker har galet mycket kunder i deras butik. Främst verkar det vara kunder som inte har svensk härkomst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren KTM.

      det är mycket möjligt att de flyttat butiken, var ett tag sen jag var där innan denna vistelse.

      Nu var det ganska många kassor öppna, men de just väldigt mycket folk på H&M just när jag var där, men tomt i övriga butiker, t.ex New Yorker. Det var de som jag reagerade på och va tvungen att byta butik till ett mycket lugnare Kappahl ;)

      Radera
  2. Jag har upplevt detsamma nästan varje gång jag försöker ta mig till HM för säsongshopping. Backar ut och köper allt från HM online istället, hur smidigt som helst! Älskar HM och det passar otroligt bra för en familj med tonåringar - rimliga priser och har fortfarande pengar kvar för månadsspar även..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för kommentaren.

      Jag gillar H&M online, brukar beställa där åt dottern och handlade även lite kläder åt mig själv i somras.

      Helt enig om priserna och bra kläder för vem som helst i hushållet egentligen.

      Radera
  3. Detta meddelande är avsett för anställda, handlare, jordbrukare och företagare som behöver ekonomiskt stöd för att lyckas. Få våra olika lånerbjudanden, snabb kredit med mycket enkla villkor med en räntesats på 3% per år. Våra överföringar är försäkrade av banken för transaktionernas säkerhet och du har möjlighet att få tillgång till din kredit med 72 timmars garanti. Så vänligen kontakta oss för mer information, tack.

    E-post: georges.matvinc@gmail.com
    WhastApp: +33 756924191

    SvaraRadera