söndag 28 maj 2017

Veckorapport V.21 - Mors dag!



Hallå

Hoppas ni haft en bra helg hittills, imorgon öppnar börsen igen och tillbaka till den vanliga vardagen, dock lite varmare nu än det varit tidigare.

Jag jobbar endast fyra dagar nästa vecka och på fredag är jag ledig och har en veckas semester (vi flyttar in i radhuset på fredag).




Idag är det mors dag, dottern och jag var tidigt iväg ner på affären och handlade ett kort och en blomma och lät dotterns mamma (läs; min sambo) få ta sovmorgon.
Sen ringde jag min mamma och berättade att jag och mina två brorsor planerade att bjuda henne på middag en dag framöver. Jag hoppas dom blev glada för det lilla dom fick.




Börsen då?


Gubbportföljen slutade veckan på +0,57% upp och Dotterns portfölj slutade +1,05% upp





Tidigare i veckan kom lönen in. ÄNTLIGEN!


Jag kom åt köpknappen två gånger denna vecka i mina planerade köp denna månad

Det blev 4 st Nordea och 2 st Skanska,
två bolag som jag kommer fortsätta öka i framöver.




Enda utdelningen som trillade in på kontot under veckan var till Dotterns portfölj.
+6,50kr från Volati


Andra inlägg jag skrivit denna vecka

Kan H&M vända den negativa trenden? - Läs här



Läste ett väldigt intressant blogginlägg från bloggkollegan som jag rekommenderar att ni läser.
INVESTACUS - En genomgång av Laxbolagen
Väldigt bra inlägg och väldigt spännande bransch som jag kommer ha i tankarna när jag ska välja bolag till min utländska portfölj i framöver.



Ha en fortsatt trevlig dag och lycka till vecka 22.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar