måndag 17 april 2017

Försöker strypa utgifterna ytterligare!



Igår lyxade jag till det rejält, åkte och köpte, förhoppningsvis min sista, snusdosa. Det blev en Skruf Stark för -53kr, på pressbyrån.

Precis som för ca ett halvår sen, då jag spenderade i snitt runt -1500kr/månad på mitt snusande, senaste halvåret har jag däremot beställt snus på nätet och har också valt att "gå ner" i kvalitet, och började snusa Kronan (Swedish Match) vilket gjorde att jag kapade runt hälften av snuskostnaderna, snuset har kostat mig runt -800kr/månad senaste månaderna.

Nu kommer jag påbörja ett "experiment" för att sluta snusa, detta har testats av två kollegor som idag är helt snusfria sen en månad tillbaka och jag kör igång från och med idag. 

Under fem dagar kommer jag snusa Onico (nikotinfri snus), vilket ja köpte in för ca -250kr för att bli av med nikotinet i kroppen, för att därefter sluta tvärt. 

Jag har snusat sen jag var 16 år och har slutat en gång tidigare och var snusfri under tre månader men lyckades fastna för det igen, nu ger jag mig alltså på ett nytt försök och denna gång ska jag hålla mig ifrån det.

Om jag klarar det och lyckas hålla mig ifrån snuset så kommer jag att spara ca +10.000kr extra varje år.


Uppföljning sker i slutet på veckan

Önska mig lycka till! 

4 kommentarer:

  1. Starkt av dig, kämpa på!
    Själv lyckades jag sluta efter 14 års snusande, körde en cold turkey och la av utan nedtrappning.
    Tyckte bara det var jobbigt de första 3 dagarna, sen dess har det varit lugnt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Måste känts asskönt att slutat och lyckats spara in de slantarna till annat. Det är ingen billig utgift.
      Jag mår helt ok nu, första dagen trodde jag att ja skulle gå under. hehe

      Ha de bra!

      Radera
  2. Stort lycka till! Jag har tidigare försökt men det slutade bara i ökat bukmått.. En vacker dag ska jag klara det =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det har gått riktigt bra och är helt snusfri sen en vecka tillbaka. Kör hårt, du klarar det :)

      Radera