tisdag 25 april 2017

Investera i onoterade bolag- via Pepins.

Har tidigare skrivit om alternativt sparande till börsen i mitt mest lästa inlägg Att investera i fastigheter där jag skrev om Tessin, nämnde där att två av bloggarna jag följer har investerat pengar i olika Tessin projekt och ni kan följa deras Tessin resa här, Kronan till Miljonen och Västkustinversteraren.

Nu får jag upp ögonen på nästa alternativa sparande om man ej vill investera i börsen, nämligen i onoterade bolag, via Pepins.







Igår under #Uppesittarkväll så skrev Pepins ett Twitterinlägg att om de första 100st som RT fick 300kr att investera på Pepins. 

Jag var en av dom.





Jag gick in såklart in, öppnade ett konto och gjorde en investering.

Tecknade 25st andelar i Bangerhead för 500kr

Eftersom jag ej har någon aning om hur investera i onoterade bolag fungerar så blev det endast en liten investering på 200kr + 300kr(som jag fick av Pepins) ett totalt värde på 500kr.

Detta blir som en bevakningspost för att läsa på, och lära sig mer om denna typ av investering.

Bangerhead? 

Bangerhead grundades 2008 och har genom åren utvecklats från en online-butik med fokus på hårvård till ett skönhetsuniversum som täcker allt från hårvård till hudvård, makeup, doft och stylingverktyg. 



Äger du några onoterade bolag eller i något annat alternativt sparande?


2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för omnämnandet börsjägaren och grattis till dessa 300 kr :) Var ett otroligt roligt initiativ från Pepins måste jag säga. Däremot var jag lite långsammare än dig så det blev inget klirr i kassan för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, däremot så gick ej investeringen igenom (läs mitt senaste inlägg) och jag hoppas ja får tillbaka de 300kr :)

      Radera