söndag 23 april 2017

Veckorapport v. 16



Hej! Hoppas ni haft en trevlig helg.

Återigen en ny vecka till ända och i måndags bestämde jag mig för att sluta snusa och kapa kostnaderna ytterligare.

Hur har det gått då?



BRA! Nu sitter jag här utan snus, även Onicon är dumpad.
Första steget var att bli av med nikotinet i kroppen, två riktiga skitdagar var det i början. framåt fredagen så hade jag inget sug kvar, nu är nästa steg att bli av med "känslan" att ha något under läppen. 

Detta betyder att redan nu när April lönen trillar in så kommer jag att spara +800kr.


Det blev även två korta inlägg om två innehav som jag kommer att öka i framöver.




Börsen

Ytterligare en vecka som slutade plus för båda portföljerna.

Gubbportföljen fortsatte upp fjärde veckan i rad.
Dotterns portfölj fortsatte upp för fjärde veckan i rad.


Två av våra bolag har kommit med sina Q1 siffror, Axfood (Gubbportföljen) som jag nämnt ovan kom in enligt förvätningarna och Cloetta (Dotterns portfölj) kom med sämre siffror än vad analytikerna förväntade sig, precis som Axfood påverkade av att Påsken var senare i år jämfört med tidigare år. 

Jag kommer att fylla på i Cloetta till dottern i nästa vecka.

Nästa vecka är det fullt med rapporter, 8 bolag från portföljerna kommer med sina Q1 rapporter, bland annat Investor och SOBI som är de största innehaven. 

Hemfosa som är ett bolag jag viktat upp senaste månaderna släpper sin rapport på tisdag och på onsdag börjar den handlas utan utdelning så det dyker förhoppningsvis upp ett och annat köpläge i Hemfosa.



Vad jag köpt

Blev påfyllning i Skanska, Castellum och Axfood

Utdelning/Sålt

Ingen utdelning denna vecka och jag har inte heller sålt någonting.



Nästa vecka

Imorgon är det #Uppesittarkväll och på tisdag trillar lönen in!!!!! Finally 
Jag kommer med denna månads sparande till Gubbportföljen att fylla i Skanska, Castellum, Axfood, Hemfosa, Nordea och Resurs.

Eventuellt tittar jag också på att ta in ett till bolag i portföljen.

Dotterns portfölj blir det ökning i Cloetta.


Vilka innehav kommer du fylla på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar