lördag 29 april 2017

Månadsrapport April




Efter en tuff mars månad så tog portföljerna revansch nu under April, en månad fullspäckat med bra Q1 rapporter och Stockholmsbörsen var allmänt het under april.




Gubbportföljen hade en bra månad
Dotterns portfölj ångade på under hela månaden

Jag passerade en milstolpe på vägen till miljonen då jag nådde mitt första delmål i sparandet.



Vad jag köpt under månaden
Gubbportföljen
Skanska
Nordea
Axfood
Castellum
Hemfosa
Thule
eWork
Jag har under månaden utökat mina innehav som är på den undre halvan (storleksmässigt) av Gubbportföljen, Axfood har gått och blivit ett av de större innehaven nu.


Missade du att jag köpte  två nya bolag i portföljen - eWork och Thule.

Dotterns portfölj
Cloetta



Utdelning
Under månaden kom det endast in två utdelningar på kontot
Skanska (Gubbportföljen) +49,50kr
Cloetta (Dotterns portfölj)  +11,25kr





Utanför Börsen
Utanför börsen väldigt mycket som händer just nu och april har det varit fullt upp, vi sålde bland annat vår lägenhet och gjorde en bra vinst som kommer hjälpa oss med renovering och nya möbler till nya huset.

Jag har även under April slutat snusa, har gått en hel vecka utan snus och det går bra utan!




Bloggen

Bloggen har passerat 10.000 sidvisningar!

Tack alla som läser min blogg!

Aprils två mest lästa inlägg på bloggen var

När jag skrev om att Spara pengar när du handlar mat 

och

När jag skrev om att diversifiera portföljen för att minska risken





Hur har April gått för er? 


4 kommentarer:

  1. Gillar framförallt ditt köp i Hemfosa måste jag säga.
    Det behöver inte betyda något negativt att kursen stått stiltje en längre tid. Känns väldigt köpattraktivt för mig i alla fall :)

    Riktigt kul att du tar upp de 2 mest lästa inläggen på bloggen också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej KTM, tack för din kommentar, ja hemfosa är ett bolag jag gillar och tar upp ca 6% av portföljen. Jag gillar att de har 4 utdelningar per år, tror den kan börja röra på sig uppåt snart, de hade en bra rapport 😊

      Radera
  2. Bra sammanfattning! Tycker den här typen av inlägg är kul att läsa =) Månaden har varit ganska svag om man kollar kursmässigt men för året väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej framtida rikedom, tack för kommentaren. Jag håller med, månadsrapporter är intressant att läsa, läste din och den va väldigt bra, du gick plus för månaden och de är huvudsaken! Ta hand om dig

      Radera