fredag 25 november 2016

Lön och Gratis USA handel på Avanza- Black Friday


Påväg hem till Sverige efter 3 dagar jobbresa på Island, coolt land med en del sevärdheter, vi fick en lektion i Isländsk ekonomi hur den påverkat landet sedan finanskrisen 2008 fram till idag då dom äntligen kommit på fötterna igen.

Idag har lönen kommit och jag har gjort en direktöverföring.
Mina köp på gubbportöljen idag



Har ca 2000kr jag ej valt att köpa för ifall det dyker upp nått bra köpläge i nått av mina innehav, Axfood lär jag utöka i, alternativt köpa in mig i Castellum eller Nordea vilket var planen från början denna månad.

Den planen ändrades när Avanza kom med nyheten att de skulle köra courtage fritt på USA handel under Black Friday, jag har tidigare öppnat en Kapitalförsäkring som jag döpt till utländska affärer där jag kommer att placera i utländska bolag, detta var ett perfekt läge att börja med sparandet i denna portfölj och valet föll på Amerikanska Johnson&Johnson (JNJ). Det blir endast 1 aktie denna gång, men nu har jag ändå börjat i den portföljen och då blir det enklare att fortsätta, under 2017 kommer jag att göra fler affärer i denna utländska portfölj.



Barnsparet på 500kr har ej kommit in än, kommer in på måndag, hade vart kul med att köpa någon USA aktie, men det lutar åt 5 Nordea aktier åt dottern.

Var en period då jag ville byta bort Nordea som bank efter att bankkontoret i min stad la ner och flyttade. Men efter de var väldigt generösa med rabatt på räntan på bolånet så har de mitt förtroende en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar