tisdag 21 mars 2017

Dottern fyller 1 år! - Redovisar hennes portfölj

🎉Idag fyller dottern 1 år🎉
Tiden från att hon föddes till idag har verkligen sprungit förbi men har varit  helt fantastisk.

Vi har redan firat med familj och släkt, som jag skrev om i veckorapporten, och ikväll kommer lite vänner förbi för att fira.
Hon har hittills fått leksaker och kläder, det hon däremot tyckte var mest intressant av allt hon fick var paketpappret och snöret.
Det bästa enligt mig var +100kr extra varje månad in på hennes portfölj.

Av sina föräldrar(läs mig och sambon) har hon fått leksaker och kläder som vi finansierade med presentkort på NK som jag fått via mitt jobb.

+

500kr extra, utöver den vanliga månadsinsättningen nu i Mars, som jag sätter in på hennes portfölj istället för Gubbportföljen.

Detta innebär att dottern kommer ha 1100kr tillgängligt för köp denna månad. 


Dotterns portfölj innehav

Totalt marknadsvärde 20/3 är: 8841kr
Jag sparar åt dottern i en Kapitalförsäkring Barn i mitt namn, där dottern är förmånstagare.

Strategin med dotterns portfölj kommer vara 12-15 Svenska bolag och en Fond (100kr/månad) och jag är fortfarande under uppbyggnadsfasen av portföljen vilket man kan se på bilden under, det planeras köp av nya bolag kommande månader.  Senaste månaden har portföljen tyngts av Starbreeze, H&M, Volati och Nordea.




  • Sparhorisont - minst 18 år.
  • Sparat 500kr/månad åt dottern i över ett år.
  • Började i fonder via banken för att den 29/8-16 flytta över allt till Avanza.
  • 8 innehav i dagsläget - målet är 12-15 + en fond.
  • Sålde Pricer efter ca +40% uppgång
  • Snedgunga i Starbreeze -32,61% 
  • Bästa innehaven, Svolder +28,48% och Investor +21,97%
  • Senaste inköpet - Latour



Jag kommer i slutet av mars även att uppdatera sidan Dotterns Portfölj


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar