onsdag 15 mars 2017

Mitt namnval blev en miss!

För ett par dagar sen så fick jag ett meddelande på Twitter från SnackarGoja  där han undrade om det var dags att ändra twitternamn?

Då slog det mig, att mitt twitter och bloggnamn inte längre är korrekt.

När jag startade min twitter och min blogg Börsjägarcoachen25 så använde jag siffran 25 pga min ålder och det var logiskt at that point, "Jag är 25 år så självklart lägger jag till 25 i namnet också." 


För drygt två veckor sen fyllde jag 26.



Det var då tankarna började spinna.
Ska jag byta namn på twitter till 26 och bloggen fortfarande heter 25? Eller ska jag skaffa en ny blogg med nytt namn? Eller ska jag skippa siffran helt och hållet?

Insåg ganska snabbt att byta namn efter ålder blir ett problem, för då ska detta göras även nästa år, och året därpå.

En annan blogg/twitterkollega ändrade nyligen sitt namn både på sin blogg och twitter, en ganska stor namnändring också, från Fuckyoufonden till Värdeinvesteraren.


Vad ska jag heta? Börsjägarcoachen25, Börsjägarcoachen26, Börsjägarcoachen, Börsjägarn, något helt nytt?

Vad tycker du jag ska göra med mitt stora ilandsproblem, dvs namnet? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar